החיים בפנימייה

חיי הפנימייה

אנו רואים חשיבות גדולה מאוד בניצול זמני הפנאי לעשייה חיובית משמעותית , לקידום תחביבים, להנאה, וגם לעזרה לזולת. כל ילד יכול להשתתף בכל חוג שהוא רוצה, אנחנו לא מגבילים את ההשתתפות לחוג מסויים, וכאן אתם נכנסים לתמונה, תהיו בקשר עם הילדים, תעודדו אותם, תדחפו אותם להכנס לחוגים. ילד שהולך לישון עייף ועמוס ומותש מעשייה, הוא ילד שמח ובריא.

החיים בפנימייה מלאים ותוססים, אין רגע דל, ואנו מחפשים פעילות ועניין לכל אחד.

פעילות מדריך - כל שבוע ביום שלישי פעילות כיתתית בהובלת מחנכי הפנימייה. פעילויות גיבוש, כיף , דיונים ערכיים, הכנה לצבא, הכנה לקראת בחירת מכינה קדם צבאית/ישיבת הסדר/שנת שירות. זמן משמעותי לגיבוש הכיתה ולהעמקת הקשר.

זמן הפנימיה  מהווה זמן להמשך פיתוח האישיות במס' תחומים ועיקרם:

*ניהול עצמאי של זמן פנאי.

*יצירת אינגרציה חברתית נכונה.

*העצמות תחומי חוזק ע"י חוגים והעשרות.

חוגים

תחומי התוכן המועברים בזמן הפנימיה מגוונים ככל יכולתנו על מנת לנסות להגיע לכל תלמיד לנקודה אליה הוא מתחבר וממנה הוא יכול להתעצם,ובכללם-חדר כושר פעיל מדי ערב, מועדון חברתי מאובזר ,חדר מוזיקה עם מורה מקצועי,אילוף כלבים,חוג אופניים,שיעור תורני,הכנה לצה"ל,קורס מד"א וכו..

החל מהשנה תוספת של חוגי הערב ולהביא מס' קורסים ממוקדים וקצרים שיתפרסו על זמן קצוב ואשר בסופו התלמיד יוכל לצאת עם ערך נוסף ביד, קורסים שנבדקים עתה-הטסת רחפנים,מנעולנות,טכנאי סלולאר ועוד..

פעילות חברתית-

השנה הוספנו עוד מפגשי "רשות" לזמן הפנימיה, זמנים בהם ההשתתפות היא לא חובה ואנו רואים בזה ברכה גדולה.

מרכז למידה – בהובלת נורית פרידמן - אחת לשבוע מרכז הלמידה נפתח גם אחר הצהריים ומאפשר לילדים לקבל תיגבור נוסף בסביבה יותר קטנה לקראת מבחנים/בגרויות וגם סתם לשבת ולשתות כוס תה.

הקשר של המדריך עם ר"מ הכיתה

מתוך ראייה כי שעות הפנימיה לא מנותקות משעות הלימודים והטיפול המלא והמיטבי נעשה תוך שיתוף של כלל צוות הכיתה,המדריך והמחנך בפרט שומרים על קשר יום יומי ודואגים לעדכן אחד את השני כל אחד מהצד שלו בנעשה ובהחלטות שקיבלו אשר נוגעים לתלמידי הכיתה.

accessibility